יום רביעי, 17 בפברואר 2010

גוחא נואם במסגד


יום אחד הופיע גוחא במסגד ולאחר התפלה עמד ובקש לשאת דרשה.

פנה אל קהל המתפלל רבותי,אתם יודעים מה אני רוצה להגיד לכם לא אנו כולם.

אם כן אמר גוחא אז לא צריך לספר לכם על מה שרציתי לכם לספר.

אתם מעולם לא תידעו מה אני רציתי לספר לכם.

גוחא הלך הביתה. שבוע לאחר מכן שוב הופיע גוחא במסגד,ושוב ביקש לנאום פתח באותה שאלה

ואמר גוחא למתפללים:רוצים לשמוע מה אני רוצה להגיד לכם על הסיפור שלי יפה ונחמד שקראה לי המתפללים

למודי הנסיון אמרו כן.

אם אתם יודעים מה אני כבר רוצה לספר אז אני לא אספר כי:אתם יודעים כבר מה קרה לי.המתפללים דברו בנהים

ואמרו חצי יגידו לא עברו שבועים וגוחא בא למסגד שאל אותם גוחא אותה שאלה חצי אמרו כן וחצי אמרו לא.גוחא אמר:מי שיודע יספר למישה לא יודע ומי שלא יודע מכשיב.




מוסר ההשכל זה:שהמתפללים ראו את גוחא וגוחא אמר להם עם הם רוצים לדעת מה הסיפור שלו והם אמרו תשובה

לא מלאה :כן אבל צריך תשובה שהיא כן מלאה ולא רק מילה אחד כחה אי אפשר לדעת את התשובה.



מצחיק בזה: שכל המתפללים לא ידעו מה רצה גוחא לספר להם.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה