יום רביעי, 24 בפברואר 2010

הרשלה,ג'וחא וחכמי חלם




שלום לכיתות ב'
אני אספר לכם על הרשלה,ג'וחא וחכמי חלם כדאי לכם ליקרוא את סיפורי הרשלה,ג'וחא וחכמי חלם כי: הם מאוד מצחיקים
בסיפורים לדמויות יש שמות מצחקים.למשל הרשלה היה עני והרשלה היה יהודי.
פעם אחד הרשלה הלך למסעדה וביקש אוכל אבל האישה לא רצתה לתת לו אוכל.האישה פשוט אמרה שאין לה מה לתת לאכול.
אז הרשלה כעס עליה ואמר:"אם אתלא תעשי לי אוכל אני יעשה כמו שאבא שלי עשה. האישה עשתה לו אוכל.וכשהרשלה
גמר לאכול,האישה אמרה לו:הרשלה,מה אבא שלך עשה שלא נתנו לו אוכל?"צחק הרשלה ואמר:אבא שלי היה רעב אז אבא שלי
הלך לישון רעב בלי אוכל".

מוסר ההשכל הוא: שלא צריך לפחד להגיד גם אם מישהו כועס.האישה לא עשתה ככה.היא נתנה להרשלה אוכל ואחר כך שאלה.
המצחיק בסיפור: זה שהרשלה אמר לאישה בכעס:אם את לא תעשי לי אוכל,אני יעשה כמו שאבא שלי עשה האישה עשתה להרשלה אוכל.האישה שאלה את הרשלה והרשלה אמר לאישה: שאבא שלי הלך לישון רעב בלי אוכל.




עכשיו אני אספר לכם על ג'וחא ג'וחא הלך:למסגד ושאל את המתפללים:האם אתם רוצים לישמוע על הסיפור שלי?
אמרו כולם:כן אז ג'וחא אמר:אם אתם כבר יודעים אז אני לא אספר לכם".עברו שבועים וג'וחא עוד פעם הלך למסגד ואמר:אתם רוצים לישמוע את הסיפור שלי אמרו כולם, לא. אם אתם לא רוצים שאני אספר לכם על הסיפור שלי אז לא צריך". ג'וחא הלך הביתה.המתפללים דיברו בנהים ואמרו חצי יגידו כן וחצי יגידו לא אם גוחא יבוא עוד פעם אלינו אז אמרו בסדר וחיכו לג'וחא.ג'וחא בא ואמר: רוצים לישמוע על הסיפור שלי חצי אמרו כן חצי אמרו לא.ג'וחא אמר להם מי שיודע יספר למי שלא יודע.

מוסר ההשכל בסיפור של ג'וחא הוא:צריך להגיד תשובה מלאה ולא מילה אחד ככה אי אפשר לדעת מה הם רוצים אם כן או לא.
אני יכולה לתת דוגמא נוספת למשל להגיד כן אנחנו רוצים לישמוע את הסיפור.

המצחיק בסיפור של ג'וחא:שהמתפללים עשן כאילו שהם יודעים מה רצה ג'וחא לספר להם אבל באמת אף אחד לא ידע מה רצה ג'וחא לספר להם נכון שמצחיק.


עכשיו אני אספר על חכמי חלם.בלילה איש אחד מחכמי חלם הלך הביתה אבל יש פה בעיה איש מחכמי חלם לא ראה לאן הוא הולך. הוא נפל לתוך בור. והיו לאיש הזה הרבה יותר פצעים או מכות כועבות.בבוקר אנשי חלם קמו וחשבו איך לא יהיה חשך בלילה חשבו וחשבו. לייזר קם ואמר:אני יודע איך לא יהיה חשוך
בלילה" כולם אמרו: איך איך? לייזר אמר:צריך לתפוס את הירח. חכמי חלם אמרו:"אבל איך ניתפוס את הירח?" לייזר אמר:פשוט מאוד,צריך גיגית מלאה במים וככה ניתפוס את הירח.כולם שמחו והקשיבו.לכל מה שלייזר אמר להם לעשות.
חכמי חלם חיכו רק בליל ירח מלא היה ירח בגיגית מלאת מים.כל חכמי חלם שמו ניירות וחוטים בישביל שהירח לא יברח


מוסר ההשכל הוא:שלא קשור הירח לבעיה.אלאהבור כי:איש מחכמי חלם נפל לתוך הבור ולא אל תוך הירח.


מצחיק בסיפור זה:שחכמי חלם הקשיבו ללייזר ולייזר אמר על הירח ולא על הבור אבל באמת מה שמצחיק שחכמי חלם חשבו שהירח ישאר שם עוד לילה אחר.

חכמי חלם הם לא חכמים.


אני ממליצה ליקרוא את הסיפורים המצחיקים :הרשלה,ג'וחא,חכמי חלם כי:סיפורים מצחיקים וכייפים הם גם מאוד מעניינים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה